dentsu aegis network

Social Embassy

Social Embassy is overtuigd dat connected merken succesvoller zijn. Sterker nog, dat tonen wij aan. Hoe? Door merken te ondersteunen bij online conversaties. Elke dag weer, voor meer dan 70 van de mooiste merken van Nederland. In 2008 behoorden wij tot de pioniers en inmiddels zijn wij uitgegroeid tot dé agency voor merken binnen Nederland en daarbuiten. Wij leveren onze klanten alle specialismen die hiervoor nodig zijn, van strategie tot en met de uitvoering. Dit doen wij met ongelooflijk veel plezier met meer dan 50 specialisten; always on.

Robijn Zwitsal – Community management

Wat gebeurt er als je twee love brands samenbrengt? Inderdaad, dan krijg je een love baby! Fans delen hun liefde voor het merk ook in online conversaties en zo werd de behoefte voor een Robijn variant met Zwitsal-aroma duidelijk. Echt vanuit de fans dus. Robijn kwam niet alleen tegemoet aan de vraag, maar lanceerde Robijn Zwitsal ook vanuit social met een ongekend hoog aantal positieve reacties en shares. Met social advertising hebben we de liefde van fans uitvergroot naar vrienden van fans, met lege schappen in de supermarkt als gevolg.

Bekijk de fanvideo voor het hele verhaal.

Ben & Jerry’s – Community management

Ben & Jerry’s is een merk met vele missies. Eén daarvan is hun Fairtrade missie: ervoor zorgen dat de boeren die hard werken voor de heerlijke Ben & Jerry’s ingrediënten een goede deal krijgen. Tijdens de Fairtradeweek hebben we onder andere door het uitdelen van een custom-made ‘Pint Cozy’ aan influencers, dat ervoor zorgt dat je handen lekker warm blijven tijdens het eten van je favoriete Ben & Jerry’s ijsje, bewustzijn gegenereerd over Ben & Jerry’s missie. Tegelijk hebben wij daarmee de prijs/kwaliteit perceptie verbeterd.

Lees hier het complete verhaal.