dentsu aegis network

Snaps eerste Nederlandse campagne: Oreo-koekjes

14 apr 2017

De eerste campagne die het Nederlandse kantoor van Snapchat heeft verkocht is die voor Oreo-koekjes.

Woensdag draaide de campagne in België, op zondag 23 april in Nederland. Gebruikers van Snapchat kunnen dan een Oreo-lens gebruiken om te spelen met koekjes op selfies.

De​ L​ens, ​de eerste in de Benelux, ​is een initiatief van Mondelēz International in samenwerking met ​Isobar België en Carat Nederland, deel van Dentsu Aegis Network​.

Er waren al eerder commerciële uitingen in de foto-app te zien voor Nederlandse gebruikers. Die waren echter ingekocht als onderdeel van internationale campagnes of bij het Europese hoofdkantoor van Snapchat in Londen.

Weer andere campagnes verliepen direct via het kanaal van een bedrijf of via dat van een influencer, legt planner Sanne Hartman van Carat uit.

“Een merk als Oreo past perfect bij Snapchat. Lenzen zijn een leuke en unieke manier voor ons om engagement op te bouwen met Snapchats doelgroep en om voort te bouwen op onze eerdere Snap Ads campagne.”

Mihaela Maftei, Brand Manager Oreo Benelux, zegt in een persbericht over de campagne: “Oreo is een modern, hip en uniek merk dat de meeste koekjesfans aanspreekt. Snapchat weerspiegelt Oreo’s speels merk image goed. De ontwikkeling van de lens biedt ons de mogelijkheid om onze consumenten te bereiken met een originele en innovatieve reclame die hen plezier kan bieden.”